jeg er tilbage

postcard from ITALY

Turen til Italien startede i det smukke område Toscana. Vi boede lidt udenfor Firenze i et super lækkert sommerhus med tilhørende pool. Den første uge i Firenze var min mor, far, søster og jeg afsted med mine bedsteforældre, fastre og min lille kusine.

En af aftenerne i Firenze fandt vi den lækreste italienske restaurant oppe på et bjerg. Stedet var fyldt med lokale italienerne, og stemningen var helt vildt god. Vi fik den traditionelle tre retters italienske menu, og maden var ekstremt god. Nok det bedste måltid mad jeg spiste på turen!

Vi var rundt omkring i Toscana, og se en masse små hyggelige italienske byer. En af dagene var vi i den fine by San Gimignano, som var placeret på et bjerg, og derfor havde den lækreste udsigt. Der var også en masse små fine butikker, som vi også fik kigget rundt i.

Min faster Cecilie, Emily og jeg valgte også at tage til Lucca en dag. Lucca er en lille italiensk by, som er omringet af en mur, hvor det er muligt at cykle oppe på muren, og det gjorde vi selvfølgelig. Derudover spiste vi også en ekstremt god pizza, drak rosé og shoppede en smule.

Efter en uge i Firenze kørte min familie og jeg videre til Monaco, hvor vi tilbragte tre dage. Jeg var virkelig positivt overrasket over Monaco, da det er et totalt lækkert sted, som jeg meget gerne vil besøge igen. Jeg elsker at gaderne er rene, og at byen er forholdsvis lille, men at den stadigvæk indeholder masserer af butikker og kultur. Bestemt et sted som er værd at se.

I Monaco boede vi på et hotel med udsigt til en af de store havne. Hotellet havde også en pool på taget, hvilket gjorde at udsigten var helt fantastisk ud over havnen og byen. Der blev derfor tilbragt en del timer i poolen.

Vi var også ude at se Monaco om aftenen, og det var virkelig smukt. Vi fik gået en masse kilometer, spist is og hygget. Derudover fik vi taget de typiske turistbilleder, som selvfølgelig også skal tages.

Vi valgte også at tage til Nice i en dag, fordi vi aldrig havde været der før, og gerne ville se byen. Dagen i Nice stod egentlig bare på kultur, men endte ud med en del shopping. Ups.

Efter nogle dage i Monaco og Nice kørte vi igen til italien, hvor vi tilbragte noget tid ved Lidoen. Vi var i området Cavallino, som er meget tæt på færgen til Venedig.

Lidoen har de lækreste sandstrande, hvilket gjorde, at nærmest alle vores dage blev tilbragt ved havet. En af dagene var vi også ude at stå på paddle board, hvilket var rigtig sjovt, og noget som jeg bestemt kan anbefale at gøre!